Medlemsbrev 5, september 2021

Hösten börjar komma med frisk luft och härliga färger. Flyttfåglarna reser söderut för att hitta värmen men några stannar kvar och är aktiva här i landet. Det är vi också!

Tio medlemmar ställde upp och var aktiva på Prostatacancerförbundets Sverigeresa. Vi stod i Femman Brunnsparken Göteborg, Backaplan och i Alingsås och informerade om prostatacancer och för att påminna män om att testa sig för prostatacancer. Det blev succé och vi nådde jättemånga människor, både kvinnor och män och gamla som unga. Den här typen av aktiviteter kommer vi att göra mer av i framtiden. Vi lyckades också få många att skriva på namninsamlingen för införande av allmän prostatatestning i Sverige. Har du och din vänkrets inte gjort det så gå in på www.prostatacancerförbundet.se och gör det.

ProLiv Västs kontor är öppet för er med start 21 september.

Tisdagar mellan 10:00 – 14:00 är du och närstående välkomna till vårt kontor på Slottsskogsgatan 12 i Majorna. Vi sitter i Dalheimers hus på nedervåningen. Ni kan gå in genom huvudingången eller ta nedre bakdörren. Tar ni nedre bakdörren så måste ni ringa på, så öppnar vi. Vi har kaffe!

Kaféträff digitalt 21 september kl 18

Alla föreningar testar digitalt, så nu gör vi det med. Har du en dator eller en mobil kan du vara med. Du skickar till föreningens mail, kansli@proliv.com, att du vill vara med. När det närmar sig mötesdag så får du en länk med en kallelse till mötet. Klicka in på länken 5 min innan mötet, så kommer du in och vi ses där. Tänk på att även anhörig kan vara med. Vi gör som vanligt, lyssnar på varandra och ställer de frågor vi vill ha respons på. Kaffet får ni göra själva!

Borås då?

Jo där har dom kaffemöten tisdagarna 5 oktober, 2 november och 7 december kl 15:00. Ni ses på träffpunkt Simonsland i lokalen Kraftens hus.

Cirkelgym för cancerberörda på onsdagar kl 13:15 på Friskis och svettis Åsboholmsgatan . Ledare är Lennart Alsin och honom når ni på 0706/ 76 14 80.

Du behövs!

En kan göra lite men många kan göra mycket heter det ju. Och det stämmer. Att vara styrelseledamot är inte nödvändigt för att göra en insats. Vi har olika arbetsgrupper utanför styrelsen där det går att göra en insats utifrån vad man tycker är roligt. Du kanske har en idé? Foto, data, motion, kontakter, media, event mm. Listan kan göras lång. Kontakta oss om du vill vara delaktig praktiskt.

Aktuellt just nu är Mustaschkampen som kommer i november. Vi håller på att ta fram nytt material som presenteras lite mer i nästa nyhetsbrev. Har du företagskontakter så hör av dig. Företag gör på olika sätt. Affärer säljer våra olika kampanjmaterial som pins, lampor mm. Andra gör som Audi som visar upp en docka klädd i våra mustaschkläder och säljer sedan egna blå produkter som går till insamlingen. Huvudsaken att vi får ut vår information. Det räddar liv. Även minsta insats gör verkan. Skulle tusen medlemmar sälja 2 pins var så ger det 20 000 kr till insamling och stöd till forskning. Vill du ha material så hör av dig till kansli@proliv.com så löser vi det.

Det var allt för denna gång. Vi önskar er en fin höst.

Styrelsen ProLiv Väst

Senast uppdaterad 03 oktober 2021