Medlemsbrev 4, augusti 2021

Pandemin verkar att ha lugnat ned sig och förhoppningsvis har ni alla fått era två vaccinationer. Livet går sakta mot det normala även om det kan vara bra att ta det försiktigt ett tag till.

Sommaren har hittills varit varm och härlig men nu är det dags för vår prostataförening att sätta fart igen.

Håkan Florin Sverige Runt

Redan i augusti börjar det hända saker. Prostatacancerförbundets Håkan Florin gör en sex veckor lång Sverigeresa med en väl prostatastylad bil. Huvudsyftet är att sprida information om prostatacancer, samla in pengar till Prostatacancerfonden och genomföra en digital namninsamling för införande av nationell screening för prostatacancer.

Bilen kommer till Göteborg och Alingsås i augusti. Den 14 augusti står vi inne i Östra Nordstan och den 15 augusti på Backaplan utanför entrén Coop. Den 16 augusti är det dags för Alingsås. Då på lilla torget mittför grillen. Tiden är 12:00-17:00 på alla platser.

ProLiv Väst medlemmar finns med vid alla tillfällen och alla är välkomna att besöka oss för frågor, funderingar eller bara prata lite. Ta möjligheten att äntligen kunna mötas.

För att skriva under namninsamlingen, gå in på Mustaschkampens hemsida mustaschkampen.se. Bläddra sedan ner till "Namninsamling för screening". Alternativt kan du göra det på Mustaschkampens Facebooksida. Säg till så många du känner och fråga om dom vill skriva på.

Sedan då………..

I slutet av augusti har ProLiv Väst styrelsemöte och tar då beslut om och när vi kan starta upp normal verksamhet igen. Nästa medlemsbrev kommer ut i september och vi hoppas då kunna ge besked om årets verksamhet.

Senast uppdaterad 14 augusti 2021