Medlemsbrev 2 2021

ProLiv Väst jobbar på i Coronatiderna. I väntan på att komma igång som vanligt, där vi kan träffas fysiskt, fortsätter styrelsen och arbetsgrupper att finnas till för vården och de som drabbats av prostatacancer. Även du som medlem kan göra något. Har du en ide så hör av dig så hjälps vi åt att förverkliga den.

Ingen skall vara ensam så hör av dig om du vill prata med någon.

Medlemsbrev 2 – 2021

Våren är här med flyttfåglar och träd som åter får sina löv. Ni som fått vaccin mot covid-19 får börja träffa nära och kära. Lite till håller vi ut, så att alla kan börja umgås som vanligt igen. Snart kan vi börja med våra träffar som tex café grupper. Styrelsen och arbetsgrupper i ProLiv Väst har sina träffar på nätet och får hela verksamheten att rulla på.

Vi samarbetar som patientgrupp med sjukvården i olika grupper som till exempel prostatacancercentrum på Sahlgrenska. Där för vi fram era erfarenheter som patienter och ihop med sjukvårdspersonal kan vi förbättra sjukvården. Mycket spännande är på gång med nu ny chef för den verksamheten. Vi hoppas att vi med nästa medlemsbrev skall kunna presentera mer därifrån.

Det är viktigt att vi får in era synpunkter, även om du fick din diagnos för länge sedan. Ni som medlemmar kan vara med i den privata Facebookgruppen, ProLiv Väst grupp för direktkontakt mellan medlemmar. Där kan du möta andra i liknande situation och även ställa frågor. Vår kontakttelefon, 0302-467 68, fyller en allt större funktion. Hit kan alla ringa och prata med någon från ProLiv Väst. Det kan vara frågor om din diagnos, ditt mående eller annat som rör föreningen. Viktigt för oss att få dina erfarenheter från vård mm. Även närstående är välkomna att ringa kontakttelefonen.

Ingen kan göra allt men många kan göra mycket heter det ju. Du är viktig och nödvändig för vår förening. Tänk efter vad du kan bidraga med. Stort eller litet. Det kan vara vad som helst som tex stavgång med andra, sälja några av våra pins, skriva insändare till press, vara med i Mustaschkampen, kontakter och sponsorer, styrelsearbete mm. Vill du ha material, som visitkort eller informationsmaterial, att ge till arbetsplats, vänner eller bekanta så hör av dig. Vi planerar att göra en lite affisch om ProLiv Väst som ni gärna får sätta upp på lämpliga platser.

Ett ovanligt exempel är det Kjeld Pedersen gör. Han fixar till gamla möbler som han får gratis eller billigt som han sedan säljer på nätet till förmån för Mustaschkampen. Kanske du har något som kan passa? Exempel på saker han gjort finns under Om oss / Bildgalleri. Vill du komma i kontakt med Kjeld så ring 0707-26 20 28.

Ha en skön vår och så kommer nästa nyhetsbrev i juni och då med förhoppningsvis goda Corona nyheter.

Styrelsen ProLiv Väst

Senast uppdaterad 08 maj 2021