Coop Extra Säffle Medlemantalet Påminnelse Nyhetsmorgon TV 4 Blåljus Husbilslandet 2020-års insamling Diplom Sexuell och reproduktiv hälsa och rättigheter Alla hjärtans dag David & Erik Glad Påsk Waynes´s Coffee Håkan en vinnare Valborg Äntligen Cranabs timmergrip Skyltfönster nr: 4 Gamla stenbron Skyltfönster nr: 3 Budgivning Stora Coop Bergvik Helmia Bil AB Utställning OKQ8 Bingolottos Julkalender Egenföretagare? Skyltfönster (1) ICA Maxi Bergvik (1) Skyltfönster (2) ICA maxi Välsviken ICA Maxi Bergvik Forskningsprojekt September Wayne´s Coffee 100 trappsteg Nyhet P4 Värmlands intervju med Maria (Mia) Lewin Lund 2019-års kontaktsjuksköterska Mitt i City Inställt snackcafé Värdecheck ÅRSMÖTE GOD JUL & GOTT NYTT ÅR 1:- / kund Öppen föreläsning Företagare? Ge oss ett bud ! Aktuella bud på auktionen "Blå galleriet" Blå butiken Skyltfönster Uteblivet Månadsbrev? Välgörenhetskonsert! Biffen & Jönsson Second opinion Bilreklam Expressen Inbjudan till föreläsning-Cancerfonden NWT FBK Stort tack Gåvobrev Årets musikevenemang På gång just nu Uppmaning från er vårdgivare Ny samarbetspartner Världscancerdagen 4 februari ÅRSMÖTE (1) God fortsättning på det nya året Ishockeymatch Årets Mustaschkamp Mustaschkampen 2018 Bingolottos Julkalender 2018 Stora torget Karlstad 22/9 kl.12 Böcker Nytt medlemsrekord Välkommet besked Cosy corner Blå kokboken Takbox QR-kod Stort grattis 500 000:- Fysisk aktivitet Blå rondellen ICA Maxi Välsviken 12/11 Viktigt meddelande Julkalender Nya sponsorer Skogsgripen Ledig reklamplats Julhälsning Skyltfönster (3) Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Prostatacancerfonden Hedersutmärkelse 2020 Bryngfjordens GK Hedersplakett 2020 Glad Midsommar Screening

Rekordhögt stöd till forskning och utveckling

Forskning 2021

Rekordhögt stöd till forskning och utveckling

Tack vare generösa bidrag från allmänhet, företag och föreningar har Prostatacancerfonden utvecklats till att ha betydande möjligheter att stödja projekt som syftar till att förbättra diagnostik och vård inom prostatacancerområdet.

Forskning 2021

Foto: Shutterstock.

Aldrig tidigare har Prostatacancerfonden delat ut en så hög summa till forskning och utveckling som i år. Hittills under 2021 har fonden redan delat ut 12,4 miljoner kronor, vilket är över 2,3 miljoner kronor mer än vid samma tidpunkt föregående år.

– Under den senaste ansökningsperioden fick vi in 33 ansökningar och kvaliteten på dessa projekt var genomgående mycket god. Det känns fantastiskt roligt att vi har möjlighet att stödja så många intressanta projekt 2021, säger Kjell Brissman, ordförande i forskningsrådet och styrelseordförande.

Dessa 22 forsknings- och utvecklingsprojekt har tilldelats pengar:

• Anders Bjartell, Inst för translationell medicin, Lunds universitet.
  • Anna Bill-Axelsson, Inst för Kirurgiska vetenskaper, Uppsala universitet.
  • Charlotte Alverbratt, Inst för kliniska vetenskaper, Göteborgs universitet.
  • Elin Trädgårdh, Klinisk fysiologi och nuklearmedicin, Lunds universitet.
  • Filip Szczepankiewicz, Inst för Kliniska vetenskaper, Lunds universitet.
  • Jens Sörensen, Kirurgiska Vetenskaper, Uppsala universitet.
  • Karin Söderkvist, Strålningsvetenskaper, Umeå universitet.
  • Karin Welén, Kliniska Vetenskaper, Sahlgrenska Center for Cancer Research.
  • Katja Fall, Medicinska vetenskaper, Örebro universitet.
  • Lars E Olsson, Inst för translationell medicin Lunds universitet.
  • Malin Hagberg Thulin, Inst för Medicin, Göteborgs universitet.
  • Martin Eklund, Inst för medicinsk epidemiologi och biostatistik, Karolinska Institutet.
  • Masood Kamali-Moghaddam, Biomedicinskt centrum, IGP, Uppsala universitet.
  • Michael Häggman, Inst för kirurgiska vetenskaper, Uppsala universitet.
  • Pernilla Wikström, Medicinsk biovetenskap, Umeå universitet.
  • Rebecka Hellsten, Inst för translationell medicin, Lunds universitet.
  • Stefan Carlsson, Urologkliniken NKS samt MMK, Karolinska Institutet.
  • Stina Rudolfsson/Andreas Josefsson, Kirurgi och perioperativ vetenskap, Umeå universitet.
  • Thuy Tran, Onkologi och Patologi, Karolinska Institutet.
  • Tobias Nordström, Karolinska Institutet.
  • Ulrika Warpman Berglund, Onkologi-Patologi, Karolinska institutet.
  • Yvonne Ceder, Laboratoriemedicin, Lunds universitet.

Senast uppdaterad 18 februari 2021