Traditionell julavslutning för PCF Öst förtroendevalda och kontaktpersoner

I tisdags, 12/12, hade PCF Öst en säsongsavslutning för sin styrelse och föreningens kontaktpersoner.

Julavslut 2023 05

Ordförande Gert tackar Astrid för att de kom till julavslutningen.

Skratten var många när Gert, föreningens ordförande, tog på sig PCF:s blåa (!) tomtemössa och sedan överräckte en blomma till föreningens tidigare ordförande Kjell Brissman. Astrid, Kjells fru, tackade för att de hade fått komma och önskade alla en god jul!

S

Som traditionen bjuder hade Gert även en liten julklapp till styrelseledamöter och kontaktpersoner. En julgåva som säkerligen kommer att ge både glädje, underhållning och kanske även ny kunskap.
Att arbeta ideellt innebär att det främst är glädjen som gör att man engagerar sig. Glädjen i att få delta, få hjälpa till och i vårt fall kunna få hjälpa andra människor med stöttning och vägledning men det är självklart alltid roligt att få en julkapp från tomtefar Gert, som en av styrelseledamöterna uttryckte sig.

Styrelsen för PCF Öst har haft ett aktivt år med många möten med östgötska män. Kontaktpersonerna har haft ett flertal samtal från personer som behövt stöttning eller som haft frågor som de velat ställa till personer som själva har erfarenhet av prostatacancer.
Nu ska bara styrelsen träffas en gång till i år för att arbeta fram en verksamhetsplan och budget till nästkommande år. Sedan tar styrelsen julledigt och "då är det endast kontaktpersonerna som är vakna!"

Senast uppdaterad 13 december 2023