Välkommen till sommarmöte!

I början på augusti anordnar PCF Öst ett sommarmöte i prostatacancerns anda tillsammans med de tre andra patientföreningarna i Region Sydost.

Starttid: tisdag 6 aug
Sluttid: tisdag 6 aug
Plats:

Vadstena

Vadstena 02

Vadstena slott

Välkommen!
Välkommen till Vadstena den 6 augusti! Vadstena, eller ”Vasstena” som en riktig östgöte säger ligger vackert belägen vid Vätterns strand, några mil söder om Motala. Den 6 augusti kommer PCF Öst att ordna ett sommarmöte i prostatacancerns anda. Tillsammans med de andra regionala föreningarna räknar styrelsen med att vi blir ca 100 deltagare på sommarmötet.
Det blir ett program bestående av allvar och skratt, musik och mat samt trevlig samvaro mellan våra medlemmar från våra regionala föreningar inom region Sydost.

- föredrag av allas vår egen, Sverigeresenär, Håkan Florin
- underhållning av ”Vera”, (världsberömd i Östergötland), komiker, kåsör m m
- musikunderhållning
- kaffe och tårta vid ankomst eftersom Prostatacancerförbundet fyller jämnt och avslutning med middag.
Start vid 14-tiden och avslut när middagen är uppäten! (ca kl 19).

Praktisk information
Styrelsen kommer att återkomma inom närtid med information om hur man anmäler sig, vad det kommer kosta, var mer exakt mötet kommer hållas m m

Vad mer finns i Vadstena?
Vadstena har mycket att erbjuda en sensommardag. En småstadsidyll med mysiga gränder,  caféer, restauranger och affärer. Slottet med sin vallgrav, S:ta Birgitta kloster, som invigdes redan 1384, Pilgrimscentrumet, Hospitalsmuseét m m

Senast uppdaterad 10 februari 2024

Fler aktiviteter