Följ med PCF på ett besök i Kärlekens trädgård

"Först var det kärleken mellan en kvinna och en man. Sedan var det kärleken till kunskap, inhämtad med den vetenskapliga metoden, baserad på fakta och utfallet av observationer och praktiska försök. Det var också kärleken till en byggd och dess människor som var vänliga och hjälpsamma. Kärleken till livet självt låg under allt."

Starttid: onsdag 29 maj, kl 10:00
Sluttid: onsdag 29 maj, kl 15:00
Kärlekens Trädgård

Kärlekens trädgård

Så börjar presentationen av Kärlekens trädgård av de två läkarna Jan Gillqvist och Karola Messner som hade funnit varandra och bestämt sig för att på ålderns höst bygga upp en fantastisk trädgård. Denna innehåller bland annat de flesta sorters rhododendron, flera hundra olika rosor och många flera olika växter och träd.
Karola är dessutom en skicklig konstnär och skulptör varför det finns många skulpturer i trädgården samt konst i ett galleri på området.
Trädgården firade sitt 20 års jubileum 2016 och är mycket sevärd. Mer information om Kärlekens trädgård finns på hemsidan www.lilla-vik.se. PCF Öst inbjuder nu sina medlemmar och närstående att besöka Kärlekens trädgård den 29/5.

Kl 10 Samling vid trädgården och gemensam fika
Promenad i egen takt i trädgården och tillfälle till att njuta av den fina växtligheten. Besöket i trädgården avslutas i galleriet där Karola bl a berättar om en stor väggmålning som beskriver människans utveckling från att man började använda eld fram till nutid.

Kl 13 Lunch vid Gryts Skärgårdscafe.
Meny: 1) Wallenbergare, potatispure, skirat smör, rårörda lingon och gröna ärtor.
          2) Halstrad lax, sandefjordsås, kokt potatis, gurka o fänkålssallad.
Till maten serveras också sallad, hembakat bröd o smör samt kafffe och kaka.

Resa
Resa till Kärlekens Trädgård med egna bilar men vi hjälper till med samåkning. Vid anmälan önskar vi därför få information om vilka som har en extra plats i sin bil och vilka som behöver hjälp att hitta någon för samåkning.
När du anmäler dig får du en tydlig vägbeskrivning.

Övrigt
Deltagarantalet är begränsat till 40 st och principen ”först till kvarn får först mala” gäller. Om intresset blir stort skapar vi en ny lista och försöker ordna ännu ett besök. Anmälan görs till Göran Henriksson på mail goran.henriksson@telia.com eller mobil 0705 870655.
Vid anmälan vill vi veta om ni vill äta fisk eller kött till lunch.
OBS! Sista anmälningsdag är den 30 april.

Senast uppdaterad 25 mars 2024

Fler aktiviteter