Organiserad prostatacancertestning

Region Norrbotten planerar att starta utredning under 2020 ,men man kommer att avvakta och se vad som händer i Region Skåne( skulle redan varit igång) och Region V Götaland. Skillnaden mellan prostatacancertestning och prostatacancer screening är att om man tar screening så är det alla män, medan prostatacancertestning kan man välja ut vilka som skall testas, till exempel alla som är 50 år.

Senast uppdaterad 22 juli 2020

Caravanclub
7 januari 2021

Tillsammans besegrar vi Cancern!

Stig Svanberg ordförande för Caravanclub Norrbotten överlämnar en liten gåva till Prostatacancerföreningen Norrsken. Då många i vår förening har drabbats känns det rätt att få lämna ett litet bidrag. Vi förstår att vi tillsammans skall besegra prostatacancern och att det behövs resurser till forskning men även tillräckligt med resurser till regioner och stat.

Blood Pressure Monitor 1749577 1920
27 mars 2020

Hälsokontroll

Den polistikska ledninmgen i Region Norrbotten har tagit ett beslut att erbjuda 50:åringar och 60:åringar en hälsokontroll. I samband med hälsokontrollen erbjuds man att ta ett PSA prov. I dagsläget Co-vid 19 är hälsokontrollen uppskjuten