Grillfest hos Ragnar

En solig lördag i senare halvan av september var alla föreningens medlemmar bjudna till grillfest hemma hos ordförande Ragnar Öberg. Läs mer....

3764

Bengt och Ingvar underhåller med sång och musik, övervakade av vår kassör Sylve Klinth.

”Tio voro bjudna, femton voro komna
slå vatten i soppan, och hälsa välkomna”
Gästfriheten satt i högsätet när Gotlands Prostatacancerförening hade
sensommaravslutning hemma hos ordförande Ragnar Öberg. Det är sant att det kom fler än vad som var anmält, och det är lika sant att Ragnar såg till att alla fick mat och kände sig välkomna.
Ragnar, Anita Pettersson och Berit Ahlskog stod i köket när vi andra ramlade in. GPCF:s medlemmar är ett seniort gäng, så alla kom duktigt i lagom tid.

Ragnar är sprungen från rikets sekunda stad, och det manifesterades med ett tiotal klurigheter som skulle lösas under en inledande tipspromenad. ”Fyra flugor på ett bord, du slår ihjäl en, hur många är det sedan kvar”.
Både under förmingel och måltid så spelade ’Bengt-Ingvars’ låtar, som först lät traditionella men - som den uppmärksamme snart märkte - hade en personlig knorr. Sjungande gitarrist och dragspel med elektronik fick det att låta som en hel restaurangorkester från förr. För de som minns melodiradion på 60-talet, tänk ’Sven-Olof Sandberg’.
Grisen var gott grillad och rulltårtan gav rätt knorr till kaffet. Knorrade gjorde även en del när de generat insåg att den stackars ihjälslagna flugan faktiskt blev kvar på bordet. Men tipspromenadens segrarinnor på delad förstaplats var generösa. Vinstburken med godis skickades runt bordet så att alla fick smaka.
Ett nöjt huvud sitter på en mätt mage. Det var många nöjda huvuden som bröt upp efter tre/fyra timmar. En lika nöjd Ragnar fick många kramar runt magen. Mycket välförtjänt - tack för ett lysande värdskap.

Leiph B

Senast uppdaterad 26 augusti 2020