Sökes: Digital kommunikatör Sverigeresan drar vidare Seminarium i Almedalen 2022 Nytt rekordbelopp från Datumlotteriet Uppföljning av Stockholm3MR Vilken betydelse har proteinet STAT3 vid prostatacancer? Mångårigt framgångsrikt arbete uppmärksammat Kvinnliga kockar ambassadörer för årets Mustaschkamp Rapport om prostatabiopsier MR-baserad strålbehandling för patienter med höftprotes SVT granskar den ojämlika sjukvården Vill öka patienternas delaktighet Widforss kampanj gav en kvarts miljon Dags för Årets Eldsjäls galakväll Riktad behandling kan förlänga överlevnaden Nytt stort bidrag från ridsporten Tretton miljoner kronor till prostatacancerforskning Är män med prostatacancer en särskild riskgrupp? Uppvaktning av socialminister Lena Hallengren Grönberg utsedd till Årets cancerforskare 2022 Vill individualisera patienters strålbehandling Studie med kombinerad PET/MR–kamera Var med och stöd oss i jul Sexliv, impotens och screening Hur kan aktiv monitorering förbättras? Imponerande insamlingslopp av Prostataklubben Avancerad MR-teknik kombinerad med biopsi Europa Uomo behöver din hjälp Undersöker egenskaper hos cancerceller Vill utveckla nya MRI-metoder Utdelning av hedersutmärkelse AI kan hitta metastaser tidigare Ny metod för att diagnosticera spridd prostatacancer Mustaschkampgolf 2021 Cykling i kampen mot prostatacancer Lotterimiljoner trots pandemin Avgörande pilotprojekt i Skåne Två värmländska pristagare Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Dubblerat belopp till forskning och utveckling Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Sökes: Digital kommunikatör

Kunskapen om Sveriges vanligaste cancersjukdom prostatacancer har ökat markant de senaste åren. Nu söker vi en kreativ och initiativrik stjärna inom digital kommunikation.

Jobbannons

Du ska vara med att stärka vårt varumärke och vidareutveckla vårt dagliga arbete inom opinionsbildning, föreningsstöd och insamling. Ditt ansvar blir bland annat att planera och producera innehåll till våra sociala medier, annonsera i sociala medier och följa upp resultatet, producera redaktionellt innehåll till våra webbplatser, utveckla våra webbplatser i samarbete med kommunikationsansvarig, samt löpande ha kontakt med medier/radio/TV. Du kommer även att ha en viktig roll i arbetet med vår årliga kampanj Mustaschkampen.

Vi söker dig som:

• Har relevant utbildning inom kommunikationsområdet.
  • Har erfarenhet av att jobba med kommunikation i digitala kanaler och sociala medier.
  • Är proaktiv, tar egna initiativ och tar praktiskt ansvar för genomförandet.
  • Har goda kunskaper i Adobe Photoshop och InDesign.
  • Har goda kunskaper om analys och uppföljning i exempelvis Google Analytics.
  • Är utåtriktad och tycker det är roligt att ha kontakt med många människor.
  • Har god förmåga att skriva olika typer av texter för olika kanaler.
  • Har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
  • Har känsla för hur budskap, ord och bild skapar engagemang.
  • Har lätt för att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.
  • Är noggrann och har ett sinne för detaljer.

Meriterande med erfarenhet av:

• Erfarenhet av kontakt med radio och TV
  • Filmproduktion för webb och sociala medier.
  • Umbraco CMS
  • Webflow CMS
  • MailChimp
  • Insamlingsarbete
  • Fotografering

Vi erbjuder dig:

Prostatacancerförbundet strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där alla ges lika möjligheter oavsett bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Har du även egna personliga kopplingar eller erfarenheter av prostatacancer, så är även det värdefullt. Du kan se fram emot ett omväxlande jobb i en liten organisation så du får vara beredd på att ibland hjälpa till med allt möjligt. Tjänsten omfattar heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Kansliets medarbetare verkar tillsammans med styrelsen och våra 27 patientföreningar för ökad kunskap om prostatacancer, driver påverkansarbete för en bättre prostatacancervård och bidrar till forskning och utveckling genom Prostatacancerfonden. Vårt kansli ligger i Bergshamra utanför Stockholm.

Ansökan och frågor

Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev och löneanspråk så snart som möjligt till jobb@prostatacancerforbundet.se. Ansök senast den 14 augusti.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Maria Ahlvik, kommunikationsansvarig, maria@prostatacancerforbundet.se eller Olov Berggren, generalsekreterare, olov@prostatacancerforbundet.se.

Anställningens omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag: 14 augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!

Senast uppdaterad 07 juli 2022