Mustaschkampgolfen 2021 Cykling i kampen mot prostatacancer Lotterimiljoner trots pandemin Avgörande pilotprojekt i Skåne Två värmländska pristagare Erfaren mångsysslare i ny roll Stefan Sauk om sin prostatacancer Dags för Eldsjälsgalan - som i år kommer direktsändas Per-Anders Nygård - ny kampanjledare Mustaschkampen Widforss' fina butikskampanj resulterade i över 227 000 kronor Rekordhögt stöd till forskning och utveckling Hjärtligt bidrag från ideell förening Olov Berggren - ny generalsekreterare "Sluta försumma prostatacancerpatienterna" Vilken effekt har olika läkemedel? Studerar fetma i relation till prostatacancer Mustaschkampens julkampanj Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder Cykling mot prostatacancer Mer exakt och tillförlitlig diagnosmetod Nytt obeprövat sätt att behandla cancer Vill förbättra uppföljningen av aktiv monitorering Varför bildas metastaser i skelettet? Stöd för sexuell rehabilitering Potensläkemedlet Caverject slut i lager Forskar inom strålbehandling Datumlotteriet 2020 Fantastiska hederspristagare Coronapandemin Rekordbelopp från Värmland Ride Against Cancer Tio miljoner - forskning Eldsjälsgalan 2020 Salming, Sauk och Svenningsson – och den gemensamma nämnaren Dubblerat belopp till forskning och utveckling Aftonbladets granskning av prostatacancervården 50 000 kronor från Stiftelsen Bifrostbågen Coop – ny som huvudpartner Varför blir prostatacancer aggressiv? Ny kampanjsida för Mustaschkampen Ny bok om sex och samliv Världens näst bästa kokbok Miljonbelopp till Prostata- och bröstcancerförbunden Ny lokal i Boden Seminarium i Almedalen Ny reportageserie i DN Mc-kortege gav över 110 000 kronor Tre lyckliga hederspristagare Minskade biverkningar och effektivare behandling? Blå kokboken II till final Rekordhögt belopp till forskning Invigning av Prostatacancercentrum Butikskampanj gav över en halv miljon kronor Favorit i repris

Potensläkemedlet Caverject slut i lager

Vi har fått information om att läkemedlet Caverject, som hjälper patienter med erektionsproblem, har tagit slut. Enligt tillverkaren Pfizer kommer det att dröja ända till slutet av april 2021 innan Caverject finns att få tag på igen.

Spruta

Tillverkaren Pfizer uppger i ett mejl att: ”På grund av kapacitetsbrist på fabriken …. har det dessvärre bidragit till en global restsituation och ytterligare försening av leverans”. Förbundet kan inte göra något åt denna globala rest, utan vi får förlita oss till de alternativ som står till buds om inte tabletter fyller sin funktion:

• Invicorp - injiceras i penisskaftet
  • Bondil - stift som införs i urinröret
  • Vitaros - kräm som införs i penisöppningen

Rådgör med din läkare! Alla tre läkemedlen ingår i subventionen.

Vad är Caverject:

Den aktiva substansen i Caverject är alprostadil. Alprostadil är ett ämne som finns naturligt i kroppen och som även kallas prostaglandin E1. Det vidgar blodkärlen så att blodflödet i penis förbättras. Därmed underlättas uppkomsten av en erektion.

Caverject är avsett för behandling av "erektil dysfunktion", vilket omfattar både svaga erektioner och impotens. Caverject kan också användas tillsammans med andra diagnostiska hjälpmedel när din läkare vill hitta den exakta orsaken till din erektionsstörning.

Källa: FASS

Senast uppdaterad 26 augusti 2020