Ge en gåva

Ditt bidrag gör skillnad!
Tanja Stocks
4 december 2020

Studerar fetma i relation till prostatacancer

Tanja Stocks, docent i epidemiologi vid Lunds universitet, forskar för att bättre förstå det etablerade sambandet mellan fetma och den ökade risken för att dö i prostatacancer. Förhoppningen är att studierna ska leda till att vi kan förebygga prostatacancer på ett bättre sätt och att behandling och livsstilsråd optimeras så att fler kan överleva.

Julkampanj 2020
1 december 2020

Mustaschkampens julkampanj

Nu är Mustaschkampens huvudmånad förbi men kampen mot prostatacancer fortsätter. I december månad fokuserar vi på årets julkampanj. Vi är oerhört glada och tacksamma för det fantastiska stödet vi får från både företag och privatpersoner.

Ulrika Warpman Berglund
26 november 2020

Utvecklar och testar nya behandlingsmetoder

Vid Institutionen för onkologi och patologi på Karolinska Institutet pågår ett forskningsprojekt som undersöker den roll proteinet PAICS spelar vid prostatacancer. Ulrika Warpman Berglund vill förstå mer om PAICS betydelse för att cancercellerna ska utvecklas från ett tidigt stadium till metastaserad sjukdom.

Digitalt stöd

Stöd oss genom att köpa digitala bingolotter. Överskottet från försäljningen går till Prostatacancerförbundet.
Uppesittarlott Ny

Råd, stöd & gemenskap!