TwitterFacebookInstagram  |  Logga in  |  Ge en gåva  |  Insamling  |  English

"Jag har mått piss"

2017-10-10
I Cancerpodden möter du kända kvinnor och män som alla har en historia med cancer. I episod 56 hör du artisten Oscar Zia prata om drömperioden i livet, karriären och framtiden, men även om hang-ups, det psykiska måendet och hur han gör för att dämpa ångesten.

Oscar ZiaFoto: Yessica Thor.

Oscar Zia slog igenom redan som 16-åring i tv-programmet X Factor när han kom på en åttonde plats. Därefter har han deltagit i Melodifestivalen ett flertal gånger, senast kom han på en andra plats med låten ”Human”. Oscar Zia dansade även i Let’s dance och kom på en andra plats efter vinnande Markoolio. Tv-program och turné med Diggilioo har han också hunnit med. Oscar är även en van radiopratare inte minst i P3.

Oscar är en av de tolv män som porträtteras i Blå Kokboken av Anna Benson.

Här kan du höra Oscar Zia i episod 56 av Cancerpodden.

Cancerpodden - en podd om verkligheten. Anna Benson möter läkare och forskare, kända kvinnor och män, anhöriga och drabbade - med koppling till cancer. Cancerpodden produceras av Kid Eriksson och presenteras i samarbete med ACast, Nöjesbladet och Prostatacancerförbundet.