TwitterFacebookInstagram  |  Logga in  |  Ge en gåva  |  Insamling  |  English

Händelserikt i Kronoberg

2017-10-09
Mustaschlopp, golvtävling och självplock av solrosor är några av aktiviteterna som ProLiv Kronoberg anordnat under sommaren för att sprida information och samla in pengar.
Bild

Mustaschloppet i Lenhovda den 3 juni 2017. Från vänster: Stanley Ståhl, Hans Ador, Laila Ihregren, initiativtagaren Samuel Edvardsson, Leif Jarl, Leif Dellmo och Ronny Lindén.

Initiativet arrangerades den 3 juni 2017 och blev mycket lyckat. Över 2 500 personer var på plats i lilla Lenhovda. Utöver själva motionsloppet arrangerades utställningar från flera lokala företag och kvällen avslutades med en stor fest. ProLiv Kronoberg fanns givetvis på plats med full bemanning i sitt nya fina tält.

Arrangemanget kom till efter ett initiativ av Samuel Edvardsson. Den engagerade 27-åringen ville göra någonting för att sprida information om Sveriges vanligaste cancersjukdom och samtidigt anordna en insamling till forskning kring prostatacancer.

Under sommaren har ProLiv Kronoberg även deltagit i en golvtävling i Ljungby, anordnat trivselkvällar vid Ryttartorpet i Växjö samt självplockning av solrosor i Hössjö.

Gå gärna in på ProLIv Kronobergs hemsida för att läsa mer om föreningens aktiviteter.