TwitterFacebookInstagram  |  Logga in  |  Ge en gåva  |  Insamling  |  English

Kjell Brissman är Prostatacancerförbundets nya ordförande

2017-05-02
På förbundsstämman tog Kjell Brissman över ordförandeklubban efter Alf Carlsson som varit förbundets ordförande i åtta år. Kjell är även ordförande i PCF Öst.

Kjell Brissman och Alf Carlsson på Prostatacancerförbundets stämma

Kjell är gift och har fyra barn och åtta barnbarn. Han är kommunalpolitiskt engagerad och sin lediga tid tillbringar han gärna med sport som golf, segling och utförsåkning. Han har seglat i hela sitt liv och avverkat 25 tävlingar runt Gotland. Under sina yrkesverksamma år har han varit logistikchef på ett antal företag bland annat Catepillar AB och i flygbolaget Skyways.

Kjell opererades för prostatacancer 2003 och strålbehandlades 2016 och båda behandlingarna skedde i Linköping.

Om sitt nya arbete som förbundsordförande säger Kjell Brissman
Vården av män med prostatacancer står just nu på tröskeln till en ny era.
– Nya och mera träffsäkra diagnosmetoder, bättre läkemedel, en helt ny organisation av prostatacancervården med ett snabbare och sammantaget bättre omhändertagande. Alla dessa hoppingivande delar kan fogas samman till den effektiva, humana och livräddande helhetsvård som Prostatacancerförbundet länge kämpat för.
– Min uppgift som ordförande blir att kraftsamla Prostatacancerförbundet till fortsatt engagerat arbete för våra krav och önskemål.
– Detta arbete sker utåt mot samhället genom att tala med en stark och tydlig stämma i vårddebatten; allt i gott samarbete med hälso- och sjukvården. Tillsammans med våra 26 lokala och regionala föreningar gör vi en rad insatser för att öka den enskilde medlemmens inflytande och delaktighet, avslutar Kjell Brissman.